marți, 20 februarie 2018

”Fluturele”, de poetul corean Ryu Shi Hwa

Poezia aceasta, numită ”Fluturele”, scrisă de poetul corean Ryu Shi Hwa a fost publicată de prietenul meu de pe Facebook David Woogon Jung într-un articol cu foarte multe comentarii conținând câteva note biografice ale autorului dar mai ales nenumărate alte poezii, toate foarte frumoase chiar dacă poate traducerile automate (care s-au ameliorat mult în cei câțiva ani de când le folosesc) nu reușesc să redea toate subtilitățile limbii coreene. Deci dacă cineva mă întreabă ce am mai citit în ultima vreme pot să răspund fără să greșesc că am citit un volum (mititel) de poezii numit ”Chiar dacă ești lângă mine mi-e dor de tine” de Ryu Shi Hwa.

După textul în coreeană este textul în engleză tradus de Google și apoi textul în română, ușor editat ca să fie corect dib pdv gramatical, în aceeași traducere.

나비

달이 지구로부터 달아날 수 없는 것은
지구에 달맞이꽃이 피었기 때문이다.
지구가 태양으로부터 달아날 수 없는 것은
이제 막 동그라미를 그려 낸
어린 해바라기 때문이다
아침에 눈을 뜨면 세상은
나비 한 마리로 내게 날아온다
내가 삶으로부터 달아날 수 없는 것은
너에 대한 그리움 때문
지구가 나비 한 마리를 감추고 있듯이
세상이 내게서
너를 감추고 있기 때문

파도가 바다로부터 달아날 수 없는 것은
그 속에서 장난치는 어린 물고기 때문이다.
바다가 육지로부터 달아날 수 없는 것은
모래에 고개를 묻고 한 치 앞의 생을 꿈꾸는
늙은 해오라기 때문이다

아침에 너는 나비 한 마리로
내게 날아온다
달이 지구로부터 달아날 수 없는 것은
나비의 그 날갯짓 때문
지구가 태양으로부터 달아날 수 없는 것은
너에 대한 내 그리움 때문

- 그대가 곁에 있어도 나는 그대가 그립다 중에서

Ryu Shi Hwa.

Butterfly

The moon can not escape from the earth
It is because the evening primrose blooms on the earth.
The Earth can not escape from the sun
It just got a circle
It's a young sunflower.
When I open my eyes in the morning,
A butterfly flies to me.
I can not run away from life
Because of my longing for you
Just as the earth hides a butterfly
The world go from me
Because you are hiding

The waves can not escape from the sea
It is because of the young fish that plays in it.
The sea can not escape from the land
I am buried in the sand and dream of the life in front of me.
It's because of old age.

In the morning you are a butterfly
Fly to me
The moon can not escape from the earth
Because of its flapping wings
The Earth can not escape from the sun
Because of my longing for you

- Even if you are near me I miss you

Fluturele

Luna nu poate scăpa de pe pământ
Din cauza faptului că primula de seară înflorește pe pământ.
Pământul nu poate scăpa de soare
Tocmai are un cerc
E o floare de floarea soarelui.
Când îmi deschid ochii dimineața,
Un fluture zboară spre mine.
Nu pot fugi de viață
Din cauza dorinței mele pentru tine
La fel cum pământul ascunde un fluture
Lumea pleacă de la mine
Pentru că te ascunzi

Valurile nu pot scăpa de mare
Este din cauza peștilor tineri care joacă în el.
Marea nu poate scăpa de pe pământ
Sunt îngropat în nisip și visez la viața din fața mea.
Din cauza vârstei înaintate.

Dimineața ești un fluture
Zboară la mine
Luna nu poate scăpa de pe pământ
Din cauza aripilor sale care bat
Pământul nu poate scăpa de soare
Din cauza dorinței mele pentru tine

- Chiar dacă ești lângă mine, mi-e dor de tine

Am adunat de pe net mai multe imagini de tablouri cu fluturi

1,2 de Amy Kirkpatrick
3. de Silvia Duran
4. de Christina Meeusen
5. de Faith Te







Niciun comentariu: