miercuri, 20 iulie 2016

Pictură comparată - Ghirlande de flori

Cea mai mare parte din timpul pe care îl petrec pe net e dedicat căutării și colecționării de poze de tablouri. Așa am ajuns să găsesc tablouri de pictori despre care nici nu știam că există.

Când am văzut tabloul nr 1 m-am gândit că e o greșeală, că de fapt ghirlanda a fost pictată de pictorul meu favorit, Jan Brueghel cel Bătrân (de Catifea).

Căutând și alte tablouri de Pauline von Koudelka Schmerling am descoperit că cineva a adunat peste 70 de imagini cu tablouri de diferiți pictori în care apar ghirlande de flori înconjurând o imagine, în majoritatea cazurilor, biblică.

https://in.pinterest.com/lillyho86/garland-of-flowers-frame-in-paintings-sculpture/

Jan Brueghel de catifea este un excelent pictor de buchete de flori. De fapt așa am și ajuns să îl îndrăgesc, stând în fața tablourilor lui aflate în Muzeul de la Palatul Regal (acum s-a schimbat aranjamentul după îndepărtarea daunelor produse în Decembrie 1989) și admirând arnjamentele ingenioase și minuția cu care s-a lucrat până în cel mai mic detaliu, încât totul în tablou, florile și insectele sau ce mai e pe acolo pare viu.

În tablourile cu ghirlande Jan Brueghel a colaborat cu alți pictori contemporani cum ar fi Peter Paul Rubens sau Hendrick van Balen.

1. Pauline von Koudelka Schmerling, Blumenkranz 1834
2. Flower and Fruit Garland with Madonna and Child --Jan Brueghel the Elder and Hendrik van Balen
3. Jan Brueghel the Elder and Peter Paul Rubens - Madonna and Child in a Garland of flowers.
4. Fruit and Flower Garland with the Holy Family in a Landscape--Munich Jan Brueghel the Elder and Pieter van Avont (mie mi se pare că medalionul e pictat de Hendrik van Balen) dar e foarte greu să găsesc informații despre cei cu care a colaborat Jan Brueghel de Catifea) 
 

Niciun comentariu: